Este un proiect pilot, demarat cu sprijinul Fundației Orange și care are ca scop gestionarea fenomenului de bullying în comunitățile școlare defavorizate, acționând asupra persoanelor implicate în situații de bullying, prin strategii de gestionare la nivel individual și de grup.
Accentul cade pe activizarea cadrelor didactice și trecerea de la spectator la persoană dedicată diminuării fenomenului.
De ce am ales să demarăm un astfel de proiect?
Fenomenul de bullying în școli transformă viața copiilor într-un adevarat coșmar. De la răni vizibile la dureri ascunse, există nenumărate urmări care duc la pierderea încrederii în sine și în ceilalți, la o atitudine pasivă, la abandon școlar, iar în final la neintegrarea în mediul socio-economic, depresie sau suicid.
Copiii din mediile defavorizate sunt și mai expuși acestui fenomen, devenind adesea victimele preferate.
Acest proiect este conceput astfel încât profesioniștii domeniului educațional să poată interveni prin diferite strategii în sprijinul victimelor, la nivel individual și de grup/clasă.
Ce ne propunem?
- Gestionarea eficientă a fenomenului de bullying în școli
- Susținerea comunităților defavorizate și reducerea abandonului școlar
- Crearea unui mediu de învățare în care copilul să poată deveni participant activ
Beneficiari direcți:
• 50 de cadre didacticedin 5 școli din mediu rural, jud. Dâmbovița: Școala Gimnazială „Smaranda Dumitru Roman” Vizurești, Școala Gimnazială Ciocănești, Școala Gimnazială Urziceanca, Școala Gimnazială Crevedia și Școala Gimnazială Dârza;
• 900 copii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani și care învață în aceste 5 școli. Dintre aceștia, 203 provin din familii defavorizate.
• seriile viitoare de elevi ce vor urma cursurile acestor școli dupa anul școlar 2022/2023, alături de cadrele didactice instruite în cadrul proiectului (în medie 80 de copii/ an).
Indirect, proiectul are impact asupra comunităților defavorizate și nu numai, prin reducerea efectelor negative asupra victimelor, efecte ce le pot afecta întreaga viață.